sobota, 16 maja 2009

Siła kiełkowania nasion różnych roślin.

SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU BADANIA

Imię i nazwisko:
Agata Witkowska

Miejscowość:
Białystok


Nazwa (tytuł) i rodzaj badania (obserwacja, eksperyment):

Wpływ wielkości nasion roślin na szybkość ich kiełkowania.
Eksperyment.

Problem badawczy:

Które z nasion kiełkują szybciej?

Hipoteza:

Nasiona najmniejsze kiełkują najszybciej.

Materiały:

przygotowałam: 3 szalki, 20 nasion łubinu, 20 nasion fasolki, 100 nasion rzeżuchy oraz wodę

Przebieg badania:

Rozmoczyłam watę, tak aby miała grubość 1cm, w każdej szalce umieściłam określoną ilość nasion w wyznaczonej odległości, wstawiłam w miejsce oświetlone i podlewałam.


Spostrzeżenia (wyniki badania i ich analiza):

Mniejsze nasiona rzeżuchy zaczęły kiełkować ok.3 dnia hodowli- najszybciej, następne były nasiona łubinu, a na końcu wykiełkowały nasiona fasoli. Nasion fasoli wykiełkowało ok.50%, nasion rzeżuchy ok.95%, a nasion łubinu 25%.



Wnioski:

Mniejsze nasiona kiełkują najszybciej, im są one większe tym czas ich wykiełkowania zwiększa się.


Data:
16 maja 2009
Podpis: Agata Witkowska

Informacje dodatkowe:
brak

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz