sobota, 16 maja 2009

Wpływ soli mineralnych na wzrost i rozwój rośliny

SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU BADANIA

Imię i nazwisko:
Krzysztof Sural

Miejscowość:
Białystok


Nazwa (tytuł) i rodzaj badania (obserwacja, eksperyment):
Wpływ soli mineralnych na wzrost i rozwój rośliny
Problem badawczy:
Która substancja lepiej wpływa na rośliny?

Hipoteza:
Sole mineralne pozytywnie wpływają na rozwój rośliny.

Materiały:
niewielkie doniczki, nasiona owsa, łubinu i koniczyny, dwie plastikowe butelki, nawóz
do roślin doniczkowych, ziemia, woda z kranu



Przebieg badania:
Najpierw oznakowałem uprawy „woda” i „sole mineralne”. Następnie zasiałem nasiona. Przygotowałem roztwór wody z nawozem. Podlałem uprawy. Ustawiłem w miejscach o takim samym nasłonecznieniu. Starałem się podlewać regularnie.




Spostrzeżenia (wyniki badania i ich analiza):
Trzeciego dnia wykiełkowały koniczyna i owies z uprawy podlewanej roztworem. Piątego dnia wykiełkowała reszta upraw. Po kilku dniach różnica wzrostu upraw była znaczna.


Wnioski:
Sole mineralne pozytywnie wpływają na rozwój i wzrost rośliny.




Data:
16.05.2009
Podpis:
Krzysztof Sural

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz